Onze droom: de leraar van de toekomst

DONDERDAG 10 NOVEMBER 2022

We have a dream...

De voorbije jaren werden we als onderwijssector en lerarenopleidingen geconfronteerd met verschillende uitdagingen zoals het lerarentekort en de coronacrisis. Deze veranderende context vraagt ons na te denken hoe we de leraar van de toekomst zien en hoe we deze leraar (tijdens de lerarenopleiding, maar evenzeer erna) willen opleiden.

Om ons als lerarenopleidingen aan Arteveldehogeschool te positioneren en profileren in de huidige context, nemen we dit academiejaar de tijd om aan visie-ontwikkeling te doen.

Hiervoor nodigen we jou graag uit om - vanuit jouw expertise - mee na te denken en vorm te geven aan de leraar (en de lerarenopleiding) van de toekomst. We zijn er zeker van dat we samen tot een waardevol resultaat kunnen komen.

• 17u30: Onthaal en welkom.
  • 18u: Panelgesprek en live podcast opname met Rinke Vanhoeck (Buiten de Krijtlijnen) als moderator. Een greep uit de panelleden:
    • Johan De Wilde (Voorzitter VELOV en docent/onderzoeker lerarenopleiding Odisee)
    • Adelbrecht Haenebalcke (Departementshoofd Onderwijs, Opvoeding en Jeugd Stad Gent)
    • Hanne Rosius  (Leraar van het jaar 2022, PXL Education & Research)
    • Christine Hannes (Directeur GO! Spectrumschool)
  • 19u: Let's create: in verschillende groepen = de grote onderwijstop. Het doel is om samen tot adviezen te komen rond het profiel van de leraar van morgen.
  • 21u15: Delen van ingediende adviezen.
  • 21u30: Napraten op ons onderwijscafé met de top 20 van onderwijsliedjes op de achtergrond of op de dansvloer ;-)

Good to know: we voorzien ook een buffet met krachtvoer tijdens het denkwerk!

donderdag 10 november 2022 17:30-21:30