Bezoek de labs van Arteveldehogeschool

ZONDAG 17 MAART 2024
Op 17 maart zet Arteveldehogeschool de deuren van haar labs wijd open. Duik in de wereld van immersive media, maak je eigen ontwerp met een lasercutter, laat je creativiteit de vrije loop op de sociale en klimatologische uitdagingen van de toekomst of breek de high score van de immersive game in het simulatielab.

Kom mee concrete oplossingen voor de maatschappij maken in de labs van Arteveldehogeschool. Onze onderzoekers, docenten en studenten laten je er proeven van nieuwe technologieën en trends.

Van gehoorbescherming tot podcasts of prototypes. In onze open ruimtes breng je ideeën tot leven door samen met ons te experimenteren en co-creëren. Ben je student, professional of gewoonweg nieuwsgierig? Iedereen welkom!

Schrijf je nu gratis in voor een workshop tussen 10u en 13u:

• Maak je eigen tv-, podcast- en VR-productie. Kruip zelf achter de knoppen en maak een korte tv-productie, podcast en Extended Reality zoals VR in onze studio's.

• Lasercut je eigen naambord. Hang een eigen ontwerp aan je deur. Leer tekenen in open source ontwerpsoftware en lasercutten. * breng voor deze workshop zeker je laptop mee

• Virtual reality, kan ik daar iets mee? Al eens een VR-bril op gehad? Wil je ervaren waar deze technologie vandaag toe in staat is? Kom de mogelijkheden ervaren.

• Word virtuele zorgverlener. Kruip in de huid van een zorgverlener in ons immersive game waar je als team een virtuele (zorg)situatie zoals een bevalling aanpakt

• Hoe kunnen we er voor zorgen dat alle klanten van Colruyt Group gezond blijven? Met dit complex vraagstuk als voorbeeld tonen we je hoe we met een superdivers team bedrijven met eindgebruikers verbinden. Laat je als professional inspireren hoe we sociale en duurzame problemen aanpakken met ondernemerschap, prototyping en samenwerken over grenzen en generaties heen.
    Of kom als Colruyt-klant mee bepalen hoe jij wil dat je supermarkt je helpt met een gezonde levensstijl.

Heb je na de workshop nog niet genoeg gezien van onze labs? Blijf dan zeker in de buurt van de campus.

Van 13u tot 17u maak je doorlopend kennis met alle labs en hun gepassioneerde teams.

Medialab Audiolab FablabPrototypinglab
Simulatielab 3IDLABS Mobiellab foot health lab

Stippel zelf je route uit. Reken op 30 minuten per lab. Inschrijven niet nodig. Je kan inspringen wanneer jij wil.

Meld je aan bij het onthaal voor meer info.

Schrijf je in via de button rechtsboven

zondag 17 maart 2024 10:00-17:00
medewerkers, studenten & externen