Wat leer je? In 9 sessies van 4 uren ga je samen bewust en systematisch reflecteren over je professioneel handelen, met bijzondere aandacht voor de persoonlijke inzichten, gevoelens, overtuigingen en wensen die een invloed hadden op het gebeuren.
Inhoud
Via verschillende methodieken verfijn je leervragen (op individueel of teamniveau) en je verdiept en je verbreedt deze in onderlinge uitwisseling. Kenmerkend is hierbij de nadruk op eigenaarschap over het eigen leerproces door heel expliciet vanuit individuele werkzorgen en leervragen te vertrekken: Hoe kan ik talenten bij anderen zien en waarderen, collega’s motiveren en inspireren, nieuwe collega’s onthalen en coachen, een ondersteunende en veilige werkcontext creëren, persoonlijke objectieven van collega’s verbinden aan de doelen van de school? Wie ben ik als schoolontwikkelaar, leraar,…? Wat motiveert mij? Hoe breng ik constructieve feedback? Hoe ga ik om met weerstand? Hoe creëer ik gedragenheid? Hoe bouw ik aan veerkracht binnen mijn team?’
Doelgroep Deze vorming is voor alle onderwijsprofessionals: leraren, zorgleraren, zorgcoördinatoren, leerlingenbegeleiders, vakgroepvoorzitters, (adjunct) directeurs, pedagogisch begeleiders, onderwijsinspecteurs, bestuursleden, van het basis- of secundair onderwijs, gewoon en buitengewoon onderwijs, volwassenonderwijs of hoger onderwijs.
Deze vorming is een onderdeel van de bachelor-na-bachelor Schoolontwikkeling. Bij deze vorming krijg je een evaluatie waardoor je een vrijstelling kan bekomen voor het opleidingsonderdeel Reflectief Ervaringsleren van deze opleiding.
Wanneer
De 9 sessies gaan door op woensdagavond van 17u30 tot 21u30 tussen september 2024 en juni 2025. Data worden later gecommuniceerd.
Meer info en inschrijven bij bart.delathouwer@arteveldehs.be