Inhoud
Feedback geven en krijgen is fijn als er een goede verbinding is tussen zender en ontvanger. Maar wat als je geen goede relatie hebt met je collega? Je collega een pittige boodschap moet geven? Je collega gedrag stelt die je mateloos irriteert? Je collega wilt/moet aanspreken over gedrag waarvan je vermoedt dat dit zich bevindt op het persoonlijke niveau? De kans is groot dat je het gesprek uitstelt, of je jouw collega vermijdt, of je lichaamstaal onbewust afwijzingen uitstraalt of je onduidelijke zinspelingen maakt. Je stelt vast dat het mijden van het geven van de boodschap een kloof slaat en samenwerking in de weg zit.
Hoe geef je een boodschap die voor jou niet evident is? Hoe ga je aan de slag met feedback die voor jou of de ontvanger niet evident zal zijn? Hoe blijf je in verbinding en zet je in op de relatie in de samenwerking? Wat maakt dat we al dan niet feedback geven? Wat zijn jouw weerstanden om de feedback uit de weg te gaan en wat zijn de gevolgen? We rijken tools aan en genereren inzichten. Zo kan je zelf een op maat geformuleerd antwoord vinden die voor jou past op bovenstaande vragen. In deze bijscholing staan we ook stil bij de veilige haven die nodig is om feedback te kunnen geven als hoe we zowel waarderende, corrigerende als ontwikkelingsgericht feedback op een verbindende wijze kunnen geven. We zoomen in op (beperkte) theorie en gaan actief aan de slag.
Programma
Doelgroep
Iedereen die beroepsmatig moet samenwerken. Leidinggevenden of mede teamleden die zich wil verdiepen in meer verbindend samenwerken of zichzelf willen uitdagen om het gesprek aan te gaan over moeilijke topics.