Wil je op een duurzame manier aan de slag met cognitief sterk functionerende leerlingen? Ben je nog zoekende om de leerweg voor cognitief sterk functionerende leerlingen in je school vorm te geven? Dan is dit inspiratiemoment iets voor jou.
Programma:
Je maakt kennis met verschillende modellen rond hoogbegaafdheid. Deze modellen geven je inzicht in de leefwereld van hoogbegaafden, waardoor je ze sneller herkent in de klas. Je detecteert faalangst, onderpresteren, demotivatie... bij zowel hoogbegaafde als cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen.
We staan samen stil bij de basisprincipes van onderwijs voor deze doelgroep. Wat zijn de valkuilen, de misconceptie, wat betekent ‘compacten’ en ‘verrijken’? Je leert verrijkingsmateriaal beoordelen op geschiktheid, waardoor je CSF leerlingen ondersteunt bij de ontwikkeling van leerstrategieën en leerattitudes.
We gaan ook aan de slag met Bloom als tool om lessen te differentiëren en kennis maken met verschillende materialen en websites (onderwijsmethodes, leesboeken, spelmateriaal...).
Wil je alvast eens kennismaken, check dan:
PS. Dit aanbod is ook mogelijk op verplaatsing (een pedagogische studiedag of interne vorming op locatie).