Evenement afbeelding

School of Branding Masterclass 1: Van briefing tot merkstrategie

Masterclass 1 richt zich op het strategische fundament van branding. De lessen behandelen het doorgronden van de doelgroep via marktonderzoek en audits, het vertalen van deze inzichten naar een concrete strategie en merkpositionering, en de rol van effectieve copywriting (naming en tone of voice). Het programma omvat zowel theorie als workshops met klanten, met docenten van onder meer Studio Stef Hamerlinck, Base Design en Goodcopy. De cursus start op 12 februari 2026.
  1. Marktonderzoek & Audit
    Leer de doelgroep en stakeholders van een brand doorgronden: De verwachtingen, de gevoeligheden en het merk zijn customer journey. Kwalitatief en kwantitatief onderzoek vormt de basis voor datagedreven strategieën.

  2. Strategie & Merkpositionering
    Vertaal inzichten naar een concrete merkpositionering. Leer effectieve strategieën bouwen die de juiste doelgroep bereiken, ontwikkel een heldere en onderscheidende marktpositie, die een duidelijk verschil maakt tegenover de concurrenten.

  3. Copywriting (Naming + Tone of Voice)
    Elk idee begint bij woorden. Van merkverhaal, naam en baseline tot Instagram-bio: de juiste woorden en de juiste invalshoek helpt het merk zijn doelpubliek te bereiken en in beweging te zetten.

Strategie Presentatie
Leer een sterke merkstrategische presentatie opbouwen die overtuigt. Een goede merkstrategische presentatie wordt zorgvuldig opgebouwd aan de hand van de juiste index en belangrijke keypoints.
00
Dagen
00
Uren
00
Minuten
00
Seconden
DATUM(S)
donderdag 12 februari 2026 19:00-22:00
donderdag 19 februari 2026 19:00-22:00
donderdag 26 februari 2026 19:00-22:00
donderdag 5 maart 2026 19:00-22:00
donderdag 12 maart 2026 19:00-22:00
donderdag 19 maart 2026 19:00-22:00
donderdag 26 maart 2026 19:00-22:00
donderdag 2 april 2026 19:00-22:00
donderdag 23 april 2026 19:00-22:00
DOELGROEP(EN)
externen
medewerkers
COMPETENTIES
Analyseren
Cliëntgerichtheid
Creativiteit
Inleving
Kritisch denken
Samenwerken
Marketing
Gegevens analyseren
Software gebruiken
CONTACT
LOCATIE
KNT
DEEL DIT EVENEMENT