Lezing: 'Grensverleggende innovatie verlegt ook ethische grenzen' door Mario Huyghe

MAANDAG 19 SEPTEMBER 2022

Inspirerende Keynote door Mario Huyghe, ondernemer en innovator in de gezondheidszorg.

Vandaag bieden zich ongekende disruptieve innovaties aan dankzij de convergentie van een breed scala van technologieën en wetenschappen: toepassingen in de cloud, wearables, IoT, biosensoren, genetica, nanotechnologie, slimme implantaten, robots, machine learning, artificiële intelligentie, virtual en augmented reality, … Vanuit zijn ervaring met medische technologie en digitale innovatie in de gezondheidszorg belicht Mario Huyghe hoe innovatie de toepassingen en de bestaande modellen van onze gezondheidssystemen fundamenteel transformeert. Die verandering heeft een significant impact op alle betrokkenen en verlegt tegelijk de ethische grenzen waarbinnen individu en maatschappij in de gezondheidszorg handelen. Welke handvaten kunnen we aanreiken om de doorbraak van relevante gezondheidsinnovatie te stimuleren en tegelijk de ethische grenzen binnen ons persoonlijk en maatschappelijk waardenstelsel onder de loep te nemen?

Deze keynote wordt georganiseerd in het kader van de Maakmarathon 'Innovatie & Ethiek' in samenwerking met COMON. Van 19 tot 23 september gaan 170 derdejaarsstudenten communicatie van Arteveldehogeschool aan de slag met de ‘toekomst van onze gezondheid’. Tijdens de Maakmarathon geven zij een week lang het beste van zichzelf om innovatieve oplossingen te bedenken en te ontwikkelen die de gezondheidszorg in Gent nog beter maken, met behulp van technologie.

maandag 19 september 2022 18:30-20:30
PBACOM