Symposium Veerkrachtige jongeren

DONDERDAG 9 MAART 2023

Dit symposium focust op de centrale vraag 'Hoe zit het met het mentaal welzijn van jongeren?' waarna we inzoomen op effectieve interventiestrategieën die de psychische gezondheid, veerkracht en studiemotivatie van jongeren versterken.

Het symposium belicht onderzoek over het mentaal welzijn van jongeren op het niveau van het secundair onderwijs, het hoger onderwijs en de geestelijke gezondheidszorg. Dit met het oog op het creëren van synergieën om samen vanuit een community of caring approach in te zetten op 'veerkrachtige jongeren'.

Psychologen, studentenbegeleidingsdiensten, academici, CLB-begeleiders, studenten en beleidsmakers gaan samen in debat over bevindingen en aanbevelingen uit recente Vlaamse en internationale studies zoals de Welzijnsmonitor, een pilootstudie naar de psychische gezondheid, de veerkracht en de motivatie van leerlingen secundair onderwijs en een analyse van strategieën die overheden in de Europese Hogeronderwijsruimte (EHOR) inzetten om het mentaal welzijn van jongeren te bevorderen.

De kostprijs voor het symposium inclusief lunch en netwerkreceptie bedraagt 95 euro. Inschrijven is mogelijk vanaf 23 november 2022. Studentenvertegenwoordigers zijn van harte welkom en mogen gratis deelnemen aan het congres. STUVERS melden zich eerst aan via info@siho.be om een kortingscode te ontvangen.

Op de website van MoodSpace vind je alle informatie over dit symposium.

donderdag 9 maart 2023 08:30-17:30
CATEGORIE(ËN)
Conferentiecentrum the EGG Brussel | Rue Bara 175 | 1070 Brussel | Nabij station Brussel Zuid