Workshop 'Handvaten voor Diversity, Equity & Inclusion op de werkvloer'

DINSDAG 7 MEI 2024
Ervaar de kracht van inclusie op de werkvloer tijdens de interactieve workshop 'Handvaten voor Diversity, Equity & Inclusion'. Leer concreet wat inclusie betekent en hoe je een werkomgeving creëert waarin iedereen zich gewaardeerd en gerespecteerd voelt, ongeacht achtergrond of identiteit. Ontdek de onschatbare meerwaarde van inclusief werken: verrijk je bedrijfscultuur, bevorder de creativiteit en versterk de band tussen medewerkers.

Handvaten voor Diversity, Equity & Inclusion op de werkvloer

Een interactieve inspirerende workshop rond inclusief werken in organisaties.
--Een event georganiseerd vanuit het Postgraduaat Human Resources Management--

Inhoud

Tijdens deze interactieve workshop rond inclusie in organisaties krijgen deelnemers een concrete ervaring van wat inclusie werkelijk betekent.

Via een simulatiespel krijgen deelnemers de mogelijkheid om te ervaren hoe ogenschijnlijk "alledaags" gedrag een aanzienlijke impact kan hebben op ervaringen van zowel inclusie als uitsluiting. Deze ervaringen vormen de basis voor een diepgaande reflectie over de inclusieve cultuur binnen de eigen werkplek en organisatie. Deelnemers zullen vervolgens ideeën uitwisselen over mogelijke acties die zowel op organisatieniveau als op persoonlijk vlak ondernomen kunnen worden om inclusie te bevorderen.

Er wordt ruimte geboden voor het delen van persoonlijke ervaringen en inzichten. Daarnaast zullen deelnemers aan de hand van onderzoek en best practices praktische handvatten ontvangen om hun organisatie nog inclusiever te maken.

Daarna kan er gezellig nagepraat en genetwerkt worden tijdens een receptie met hapjes en drankjes.

Spreker

Anouck Van Couter
Diverse perspectieven en wat mensen professioneel drijft, intrigeren mij. Deze belangstelling voor mensen in organisaties heeft ervoor gezorgd dat ik na mijn Master Culturele Antroplogie, een postgraduaat HRM gevolgd heb en meer dan 10 jaar ervaring verworven heb binnen verschillende HR domeinen. Eerst als consultant en vervolgens als HRM Manager in een tech start-up.
Vandaag combineer ik met plezier mijn rol als docent en coach binnen Arteveldehogeschool met het coachen van professionals om meer voldoening te vinden in hun werk en met het adviseren van organisaties op het vlak van Diversity, Equity & Inclusion om ze meer inclusief te maken.

18u30 - Welkom

18u40 - Start Workshop