Inhouden lezingen + workshops (per dag):
DAG 1: Introductie tot social media marketing
Sociale media zijn een belangrijke tool om je doelgroep inzichten te geven in jouw werkwijze en aanpak, je specifieke expertise, in je vakgebied en in de identiteit van je merk (ook als jij zelf dat merk bent!). Wij leren je hoe je die identiteit voor jezelf kan definiëren en hoe je die kan communiceren via sociale media.
We gaan dieper in op het belang van storytelling op de verschillende, relevante kanalen. Ook tonen we hoe je een doelgroepanalyse maakt en hoe jij zelf een bondige contentstrategie voor je organisatie kan uitwerken.
We werken steeds aan de hand van voorbeelden uit de medische sector en maken oefeningen in functie van jouw eigen organisatie.
DAG 2: Instagram en het belang van visuele content
We gaan dieper in op het kanaal Instagram en hoe jij daarmee aan de slag kan gaan. Daarnaast gaan we aan de slag met verschillende relevante tools die jou kunnen helpen bij contentcreatie voor Instagram, denk maar aan Canva en AI.
We houden rekening met de beperkingen op vlak van beeldmateriaal en tonen je waar je op moet letten wanneer je visuele content gaat maken. Ook hier werken we aan de hand van voorbeelden en gaan we meteen zelf aan de slag.
DAG 3: TikTok en andere videocontent
We bespreken de verschillende vormen van videocontent die relevant kunnen zijn voor jouw organisatie. We geven je tips voor het maken van effectieve video’s voor verschillende platformen en geven je richtlijnen voor goeie content en degelijke storytelling. Ook tijdens deze vormingsdag gaan we aan de slag met praktische tools voor het maken van relevante content op een laagdrempelige manier.
DAG 4: LinkedIn, contentplanning en analytics
We bespreken hoe je LinkedIn kan gebruiken voor jouw professionele branding en om een netwerk op te bouwen. Hoe maak je waardevolle content voor dit kanaal? Ook bekijken we enkele good practices uit de sector.
Daarnaast hebben we op de laatste vormingsdag aandacht voor het belang van contentplanning en de daarbij horende analyse van jouw content. We vertellen waarom het zo belangrijk is dat je consistent bent en hoe je dat proces kan optimaliseren om zoveel mogelijk vooruit te plannen. Daarnaast leren we je kritisch naar je eigen resultaten kijken. Misschien ben je ondertussen zelf al aan de slag gegaan met wat je hebt geleerd. We kijken samen: wat doet het goed, wat doet het minder goed en hoe komt dat?
Q&A en individuele begeleiding
Een maand na de laatste vormingsdag ben je welkom om virtueel en geheel vrijblijvend binnen te springen om jouw traject te bespreken. Waar loop je op vast? Wat werkt goed? Welke vragen heb je nog?
Doelgroep
Medische professionals die zelfstandig werken (eventueel met een klein team).
Lesgevers
Jana Pollet is freelance content creator en werkt onder meer voor VRT Radio 1, Literatuur Vlaanderen, Unizo en Zorg Leuven. Daarnaast is ze coördinator van het postgraduaat Digital Content Creation & AI en docent videojournalistiek aan Arteveldehogeschool.
Kostprijs
Early bird:
Kostprijs vanaf 17 september 2024: