Moving cupping therapy

VRIJDAG 18 OKTOBER 2024
Moving cupping binnen de logopedie is een cuppingtechniek waarbij je de herstellende werking van de facia stimuleert. Logopedische toepassingsmogelijkheden zijn onder andere globusklachten, dysfonie, litteken-/bestralingsschade, kaakklachten, hypertonie.

Inhoud

Aan de hand van het gebruik van silicone cupjes wordt het mogelijk gemaakt om de mate van het vacuüm te beïnvloeden en middels de strijkende bewegingen ontstaat er ruimte in de onderliggende weefsels. Hierdoor beïnvloeden we direct de doorstroming binnen de bindweefsels.

In de cursus wordt theoretisch ingegaan op wat cuppingtherapie is, de spieren en hun werking, het te behandelen gebied en de werking van moving cupping op de weefsels.

De cuppingvaardigheden zullen 'hands on' per twee worden ingeoefend. Elke deelnemer ontvangt een cuppingset.

9u15: ontvangst

9u30: start studiedag