Podcastmakers worden op dit moment weinig tot niet vergoed voor hun creatieve werk, ook niet door platformen zoals Spotify. Bovendien zijn luisteraars weinig bereid om te betalen voor podcasts. Daarom zijn podcastmakers op zoek naar manieren om op zijn minst uit de kosten te komen. Eén manier is om samen te werken met merken, het thema van onze laatste podcast inspiratiesessie. Op het programma:
Onderzoek: reclame-integratie in podcasts
In december 2023 kregen 89 podcastluisteraars de voorlaatste aflevering van Bruto Nationaal Geluk in avant-première te horen. Het is te zeggen, één van drie versies. Deze aflevering werd gesponsord door Cozywheels en die sponsor hebben we op verschillende manieren verwerkt in de podcast. Afhankelijk van de versie die deelnemers te horen kregen, kregen ze een versie waarin, ofwel
Met dit onderzoeksproject willen we te weten komen wat luisteraars vinden van het integreren van merken in podcasts, of dit een impact heeft op de podcastmaker en of het voor merken interessant is om podcasts te sponsoren. We delen de resultaten graag met jou tijdens deze inspiratie-avond en we zijn benieuwd naar jullie ervaringen en reacties!
Praktijkcase: podcast Relaas
Daarnaast hebben we Liesbet Daninck van de podcast Relaas uitgenodigd. Zij deelt haar persoonlijke ervaring over het samenwerken met merken en gaat dieper in op hoe Relaas middelen voor hun podcast tracht te vergaren.
Uiteraard is er na afloop tijd voor een babbel.
19u deuren open
19u30 start sessie
21u30 einde sessie + start netwerkmoment