Vaardiger omgaan met creatieve materialen binnen een therapiesessie

Als therapeut zijn materialen onze trouwe bondgenoten in een therapeutisch proces. Hoe kunnen we materialen technisch inzetten binnen onze therapiesessies? Hoe verruim je jouw kennis van materiaal dat je kan aanbieden binnen je therapie? Heb je materiaal dat je weinig of niet aanbiedt omdat je er onvoldoende kennis over hebt? Een greep uit de vragen waarmee we binnen deze praktijkgerichte bijscholing aan de slag gaan.

De kennis die je tijdens anderhalve dag zal opdoen zal je helpen om je therapiedoelstellingen meer inhoud te geven. We bieden een verhelderende blik op het gebruik van materialen, waarbij we de technische aspecten van ieder materiaal al doende gaan ontleden. Dit stelt ons in staat om te begrijpen hoe ze op maat kunnen worden afgestemd op aan de unieke behoeften van elke cliënt te voldoen.

We richten ons op praktische vaardigheden die direct toepasbaar zijn in jouw dagelijkse praktijk. Of je nu een ervaren therapeut bent of net begint, onze focus ligt op het bieden van concrete tools en inzichten die je direct kunt implementeren.

09u00  Voormiddagprogramma met pauze

12u15  Pauze met broodjeslunch

13u00  Namiddagprogramma met pauze

16u15  Afronding van de vormingsdag

Inhoud

Deze anderhalve dag starten we met een duik diep in de wereld van teken- en schildermaterialen. Van aquarelverf, pastels, ecoline tot houtskool, we verkennen een scala aan artistieke mogelijkheden.

Verder nemen we ook klei en speksteen als materialen onder de loep. Bereid je voor op een inspirerende reis door verschillende technieken en texturen.

Wat is uniek aan deze vorming? Op dag twee nemen we je mee naar een creatief lokaal in het werkveld. Samen gaan we aan de slag in Karus, campus Gent (Beukenlaan 20, 9051 Gent), waar we een halve dag spenderen aan pure creativiteit in een kleine groep (max 11 personen) en een bijzondere inkijk krijgen in de werking.

Kies tussen de ochtend- of namiddagsessie, maar wees er snel bij! De snelle inschrijvers hebben voorrang. Vol = vol, dus zorg ervoor dat je je plekje tijdig reserveert.

Doelgroep

Creatief therapeuten en ergotherapeuten.

Heb je een andere achtergrond, maar toch interesse? Stuur ons even een mailtje.

Lesgever

Elisabeth Serrus is momenteel beeldend therapeut op de afdeling Balans (angst en stemming)  Karus Gent en is daarnaast werkzaam in Arteveldehogeschool als teamleider van de opleiding Creatieve therapie.

Kostprijs

Early bird:

Stageplaatsen: 315 euro

Standaard: 335  euro

Kostprijs vanaf 15/10/2024:

Stageplaatsen: 335euro

Standaard: 355 euro

Prijzen incl materiaal, syllabus, drank en lunch*

(Lunch enkel op dag 1)

vrijdag 15 november 2024 09:00-16:15