Op zoek naar een SEO-cursus waarmee je écht aan de slag kan? Wil je je basic SEO-kennis verruimen? In deze 3-delige cursus SEO leer je hoe je een SEO-audit uitvoert, wat voor strategie het best bij je past en hoe je alles opvolgt met een mensgerichte en duurzame insteek.
Sessie 1&2 - De technische kant van Google
- Trends, innovaties en indexering
- Technical SEO-audit
- Off-page SEO-audit
Sessie 3&4 - Topicanalyse en strategiebepaling
- Search intent begrijpen en bepalen
- Topic research, inclusief keywordanalyse
- Een onderbouwde SEO-strategie uitwerken
Sessie 5&6 – Uitvoering, tracking en reporting
- Contentcreatie voor de gebruiker en het algoritme
- On-page SEO-elementen
- Relevante KPI’s bepalen voor SEO
- Rapporteren in mensentaal
Q&A sessie - Praktijksessie op zaterdag (datum nog aan te kondigen)
- praktijkbegeleiding met Q&A
Na de lessenreeks volgt er ook nog een praktijksessie en een mogelijkheid tot Q and A.
Docent: Marjolein Schollaert
Marjolein is sinds 2017 gespecialiseerd in SEO. Intussen staat ze mee aan het roer van Your Digital Marketing, waar de focus ligt op in house training en kennisdeling vanuit een mensgericht kader. Marjolein schreef samen met Frederik Vermeire het boek over SEO: Krachtige SEO 2.