Evenement afbeelding

Opleiding conversie optimalisatie (CRO) (overdag)

Klinken termen zoals Conversion Rate Optimization, gebruikersonderzoek en psychologische principes je bekend in de oren, en wil je leren hoe je jouw websitebezoekers effectief omzet in klanten?

 

In deze opleiding leer je stap voor stap hoe je Conversion Rate Optimization (CRO) implementeert binnen jouw organisatie of voor jouw klanten. Je leert:

  • Hoe je een conversiestrategie opbouwt vanaf de basis.
  • Welke onderzoeksmethodes je kunt inzetten om gebruikersgedrag te begrijpen.
  • Hoe je op basis van data en psychologische inzichten jouw conversies optimaliseert.
  • Hoe je verschillende testen, zoals een 5-seconden test of gebruikersonderzoek, uitvoert.
  • Hoe je expert reviews combineert met inzichten uit eye-tracking om je website verder te verfijnen.

Tijdens deze cursus leer je niet alleen de theorie, maar ga je ook praktisch aan de slag met diverse methodes en tools. Door middel van uitgebreide cases en oefeningen krijg je de essentie van CRO volledig in de vingers.

Zo geven we jouw CRO-kennis en vaardigheden een boost:

Tijdens de live lessen in Gent ontdek je Conversion Rate Optimization van A tot Z.
De lessen zijn interactief, zodat je direct vragen kunt stellen en persoonlijke feedback krijgt op jouw cases.
Er is een afsluitende sessie waarin je de Dexter Method en eye-tracking technologie in actie ziet, zodat je kunt zien hoe je deze technieken praktisch toepast.

 

Opleidingsinformatie Conversion Rate Optimization

Je leert een gestructureerde aanpak om meer conversies te realiseren, met een focus op onderzoek, data-analyse en psychologie. Je krijgt universele principes en technieken aangereikt die je direct kunt toepassen, ongeacht je voorkennis.

Of je nu helemaal nieuw bent in CRO of al wat ervaring hebt: we beginnen met de basisprincipes en bouwen stap voor stap op naar meer geavanceerde technieken. Je ontvangt daarnaast ook handige tools en templates om jouw CRO-processen naar een hoger niveau te tillen.

Programma

Dag 1: Inleiding tot CRO
Dag 2: Data en onderzoeksmethodes
Dag 2: Essentiële onderzoeksmethodes + voorbereiden 5 seconden test
Dag 3: Aanvullende onderzoeksmethodes + voorbereiden gebruikersonderzoek
Dag 4: Expert review & Psychologische principes
Dag 4: Afsluiten Dexter Method + Eye tracking demo
 



Docent: Mohammed Nasaj

Mohammed Nasaj begon zijn digitale marketingcarrière in 2013 met zijn eigen webshop. Sindsdien heeft hij talloze zelfstandigen en KMO’s geholpen om hun eerste stappen te zetten in de digitale wereld. Als centraal aanspreekpunt voor CRO binnen deze opleiding, leert hij je hoe je bezoekers omzet in klanten en zo je conversiepercentages aanzienlijk verbetert.

00
Dagen
00
Uren
00
Minuten
00
Seconden

DATUM(S)
woensdag 16 oktober 2024 09:00-12:00
donderdag 17 oktober 2024 09:00-16:00
woensdag 23 oktober 2024 09:00-12:00
donderdag 24 oktober 2024 09:00-16:00
DOELGROEP(EN)
externen
PGRDCC
PGRDMC
PGRPDC
COMPETENTIES
IT en digitale communicatie
Marketing
CONTACT
LOCATIE
KNT
(T03.01)
DEEL DIT EVENEMENT