Vakdidactiek nijverheidsvakken @Hasselt

MAANDAG 5 JUNI 2023

Doelgroep: Praktijkleerkrachten domein STEM in 2de en 3de graad A- en AD-finaliteit én leerkrachten technische praktijkvakken uit domein Plant, dier en milieu.

Thema: Wat maakt het lesgeven in deze technische praktijkgerichte vakken uniek? Welke specifieke vakdidactiek heb je als praktijkleerkracht nodig? We verzamelden vanuit het Voorsprongfondsproject 'vakdidactiek nijverheidsvakken' tips en good practices. Daarbij komt bijvoorbeeld aan bod: het organiseren van een praktijklokaal, het evalueren van een praktijkvak, projectmatig werken, ...
Via een online databank delen we vakdidactische materialen voor het lesgeven in een praktijkvak bouw, hout, mechanica, elektriciteit, voertuigtechnieken... We zijn benieuwd naar jullie feedback.

Praktisch:
8u30: onthaal
9u00: start sessie deel 1
10u15: pauze
10u30: start sessie deel 2
11u45: einde

Breng je een laptop of tablet mee? Zo kan je door de databank gaan tijdens de sessie.

Vormingsmoment vanuit het voorsprongfondsproject 'vakdidactiek nijverheidsvakken' - een project uitgewerkt door AP-hogeschool, Arteveldehogeschool en PXL, met steun van alle Vlaamse hogescholen die de opleiding Educatief graduaat aanbieden.

Kan je er op dit moment niet bij zijn? We organiseren vanuit dit project nog 2 sessies:

maandag 5 juni 2023 08:30-11:45
PXL-Education. Vildersstraat 5, 3500 Hasselt.