Weerbaarheid/zelfverdediging voor vrouwen

In een weerbaarheidstraining komt een mix aan mentale en fysieke weerbaarheidstechnieken aan bod. Je leert grenzen stellen, situaties inschatten en ingrijpen op een verbale en desnoods ook fysieke manier. Je werkt aan het (terug) vinden van je innerlijke kracht, zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde, die aan de basis liggen van een weerbare houding.

Opgelet: nadat je klikt op 'inschrijven' dien je eerst nog een account aan te maken om in te loggen als niet-arteveldestudent.

Een weerbaarheidstraining focust op alledaagse situaties, de publieke ruimte, privé situaties.. situaties waarin je bang bent, je niet op je gemakt voelt of bedreigd wordt.
Een weerbaarheidstraining is actief, doe gericht.
Hoewel er zeker fysieke zelfverdedigingstechnieken aan bod komen, is het geen pure vechttraining, noch een praatgroep of therapie.

Cursisten hoeven niets bijzonders mee te brengen. Losse, makkelijke kledij is handig.
We werken vaak op blote voeten. Een flesje water is handig.
Fysieke belemmeringen (rugklachten e.a.) worden best vooraf gemeld zodat we er mee rekening kunnen houden.

Doelgroep: studenten Arteveldehogeschool, Odisee en LUCA
Data: maandag 20 nov, 27 nov, 4 dec en 11 dec 2023